FAQ - Veelgestelde vragen

Verzendkosten voor paraplu's en regenkleding

De verzending van paraplu's is gratis binnen Duitsland en Oostenrijk.
In alle andere landen is verzending gratis vanaf een winkelwagenwaarde van € 59,00.
Hieronder kost de verzending van paraplu's € 9,90
De verzending van paraplu's (per pakketdienst/koerier) is NIET mogelijk behalve naar Oostenrijk en Duitsland (behalve Noord- en Oostzee-eilanden).


Verzendingskosten voor zweefparasols en artikelen met een gewicht van meer dan 30 kg

Vanaf een winkelwagenwaarde van € 179,00 is de levering gratis. Onder deze waarde kost verzending voor een koerierslevering € 39,90.

Bij het bestellen van een parasol (en/of accessoires) dient u te allen tijde uw telefoonnummer. op te geven waarop u overdag bereikbaar bent, zodat een probleemloze levering (kennisgeving door vervoerder/vrachtwagen) kan worden gegarandeerd


BELANGRIJK: Leveringen door een koerier/vrachtwagen gebeuren ALLEEN aan de stoeprand!

Houd er rekening mee dat de tussen u en de vervoerder overeengekomen datum bindend is. LET OP: bij niet-aanvaarding van de goederen op de afgesproken datum en/of een noodzakelijke tweede levering bedragen de extra kosten € 50.

Duitsland

Wij verzenden goederen die per pakketdienst kunnen worden verzonden met het transportbedrijf GLS.

Expeditiegoederen worden verzonden met Spedition Dachser. Zij regelen telefonisch een leverdatum met u.

Oostenrijk en andere EU-landen

Pakketgoederen worden verzonden door de bezorgdienst DPD.

Expeditiegoederen worden geleverd bij het transportbedrijf Gebrüder Weiß. Zij regelen telefonisch een leverdatum met u.


Al meer dan 90 jaar richt Knirps zich op het verder ontwikkelen en verbeteren van paraplu's. Wij gebruiken hoogwaardige materialen, zoals bijvoorbeeld aluminium uit de vliegtuigbouw of elementen van carbon zoals bekend van de autosportsector. Bovendien letten wij op dat wij voortdurend een bijdrage aan het milieu leveren. Zo repareren wij nog steeds veel paraplu's om het ontstaan van afval te voorkomen. Daarnaast gebruiken wij bij een aantal modellen een zogenaamde "ecorepel"-coating, die biologisch afbreekbaar is en is gemaakt van natuurlijke stoffen. Deze coating zorgt ervoor dat het scherm van de paraplu water afstoot.

Het is voor ons uiterst belangrijk dat onze paraplu's en parasols een levensduur van meerdere jaren hebben en dat u jarenlang van uw Knirps kunt genieten. Dat wil zeggen dat wij er altijd voor zorgen dat de afwerking en de materialen die in onze paraplu's en parasols worden gebruikt van de hoogste kwaliteit zijn.

Alle premium parasols van Knirps bieden de hoogste UV-bescherming 80 (UV 801-norm) en zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en verschillende maten. Ook is een aantal van onze paraplu's (voornamelijk zomermodellen) voorzien van 95% UV-bescherming (= 50+) tegen UVA- en UVB-stralen.

Vouchers kunnen om boekhoudkundige redenen niet achteraf aan de bestelling worden toegevoegd. Wij verzoeken u om de voucher bij uw volgende bestelling in te wisselen.

De factuur wordt u automatisch via e-mail toegestuurd zodra de bestelling is voltooid.

Als u de factuur niet hebt ontvangen, controleer dan uw spammap.

Als de factuur ook daar niet beschikbaar is, verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Wij sturen u graag de factuur.

Verzending per pakketdienst

In het geval van goederen geschikt voor pakketdiensten ontvangt u het pakketnummer via e-mail zodra het pakket aan de verzenddienst is overhandigd, zodat u uw bestelling kunt volgen. Als u geen pakketnummer hebt ontvangen, controleer dan uw spammap.
Als de e-mail daar ook niet beschikbaar is, neem dan contact met ons op, wij geven u het pakketnummer graag.


Verzending door koerier

Ong. 4 dagen na voltooiing van de bestelling regelt de koerier telefonisch een leverdatum met u voor levering. Als u bij uw bestelling een ongeldig telefoonnummer hebt opgegeven, neem dan contact met ons op, zodat wij het juiste telefoonnummer aan het verzendbedrijf kunnen doorgeven.

Leverancierslanden
Duitsland
Oostenrijk
Kroatië
Spanje
Italië
Portugal
Denemarken
Zweden
Finland
Frankrijk
Hongarije
Polen
Slovenië
Luxemburg
Nederland
België


BELANGRIJK: Bij levering van parasols en voetstukken (enkel AT+DE) per expediteur / vrachtwagen, gelieve uw telefoonnummer te vermelden!
Levering aan pakstations en postkantoren is NIET mogelijk.
Verzending per pakketdienst is gratis vanaf een bedrag van € 59,00. Voor leveringen buiten Duitsland en Oostenrijk wordt een verzendkost van € 9,90 aangerekend voor een mandbedrag van € 59,00 of minder. 
Leveringen voor vrachtvervoer zijn gratis vanaf een bedrag van € 179,00. Onder dit bedrag wordt een verzendkost van € 39,90 aangerekend. Expeditie leveringen worden alleen aangeboden binnen Duitsland en Oostenrijk.

Tijdens het bestelproces kunt u uw bestelling op elk gewenst moment wijzigen. Zodra de bestelling is verzonden, is het helaas alleen mogelijk om de bestelling te annuleren. Houd er rekening mee dat dit alleen mogelijk is voor nog niet verzonden artikelen.

Nee, voor uw bestelling is het aanmaken van een account niet verplicht. U kunt ook als gast bestellen, waarbij u voor de verwerking van de bestelling alleen de titel, uw voor- en achternaam en uw factuur- of afleveradres opgeeft, evenals uw e-mailadres en telefoonnummer.

Nadat u een geschikt item hebt gevonden en geselecteerd door op de knop voor het toevoegen aan het winkelwagentje te drukken, kunt u in het winkelwagentje klikken op de optie voor het weergeven en bewerken van het winkelwagentje. Op de pagina's die daarna worden weergegeven, kunt u de code van de voucher invoeren in het veld voor de voucher en vervolgens op het witte veld voor het toepassen van de korting klikken. Daarnaast kunt u ook een code van de voucher toevoegen voordat u op de optie voor bestellen met betaling drukt. Zodra u de code van de voucher hebt toegevoegd, wordt het bedrag automatisch van het totaal afgetrokken. Per bestelling kan per persoon slechts één voucher worden ingewisseld.

Als uw bestelling al onderweg is naar u, kunt u de acceptatie van de pakketdienst weigeren. In het geval van leveringen met een vervoerder verzoeken wij u voorafgaand aan de levering contact met ons op te nemen. Wij zullen contact opnemen met de vervoerder, omdat anders extra kosten voor u ontstaan. Als uw levering al is geleverd en u de goederen wilt annuleren en retourneren, kunt u de goederen met de bijgevoegde retoursticker retourneren.

Als u geen retouretiket bij uw pakket hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Wij sturen u graag een gratis retouretiket toe.
Gelieve ons vooraf te contacteren indien u de goederen per koerier wenst terug te sturen, zodat wij een ophaling voor u kunnen regelen.

Voor meer informatie over uw herroeping en retournering, zie: Herroepingsrecht

Zodra uw bestelling succesvol is afgerond, ontvangt u onmiddellijk een automatisch gegenereerde orderbevestiging van ons per e-mail. Als u de factuur niet per e-mail hebt ontvangen, controleer dan de spammap. Als u ook daar geen e-mail kunt vinden, neem dan contact op met ons team in de Knirps Online Shop.

U vindt de levertijden op de detailpagina van het artikel zodra u het desbetreffende model / ontwerp / kleur van het artikel hebt gekozen. Afhankelijk van de grootte en het gewicht van de artikelen kan het pakket met de pakketdienst of het expeditiebedrijf verzonden worden.
Leveringen met de pakketdienst duren ca. 3-5 werkdagen binnen Duitsland en Oostenrijk, voor alle andere landen bedraagt de levertijd ca. 5-8 werkdagen.

Artikelen die door een expeditiebedrijf / vrachtwagen worden geleverd, hebben een levertijd van ca. 5-8 werkdagen binnen Duitsland en Oostenrijk, voor alle andere landen is de levertijd ca. 8-14 werkdagen. Klanten, die een artikel besteld hebben dat door een expeditiebedrijf geleverd wordt, zullen telefonisch gecontacteerd worden om een exacte leverdatum vast te leggen. In dit verband vragen wij u ons uw telefoonnummer reeds bij uw bestelling mee te delen.

Wij wijzen u erop dat de tussen u en de expediteur overeengekomen datum bindend is.

Indien de goederen op de overeengekomen datum niet in ontvangst worden genomen en een tweede levering noodzakelijk is, worden extra kosten ten bedrage van 50 € aangerekend. Meer gedetailleerde informatie vindt u in onze verzendinformatie.


Alle belangrijke informatie over Klarna is rechtstreeks te vinden op de homepage van Klarna: https://www.klarna.com/nl/smoooth-mehrzuklarna/ 
Als u vragen heeft over uw betaling via Klarna, kunt u rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van Klarna via deze link

Mocht er, tegen alle verwachtingen in, een defect artikel aan u zijn geleverd, dan vinden wij dat natuurlijk erg jammer.
Stuur ons een foto van het defect en een korte beschrijving per e-mail, wij zorgen dan meteen voor een passende oplossing.

Alle Knirps-paraplu's zijn goed geïmpregneerd en daardoor waterafstotend. Als u de impregnering wilt vernieuwen, kunt u het scherm van de paraplu op elk gewenst moment impregneren met een commercieel verkrijgbare impregneerspray voor textiel.

Zodat uw Knirps-paraplu vele jaren als een trouwe metgezel betrouwbare bescherming kan bieden, dient u de paraplu in geopende stand aan de lucht te laten drogen. Zodra uw paraplu is gedroogd, dient u de paraplu zorgvuldig te sluiten en vervolgens het sluitband niet te strak aan te trekken. Als u het materiaal moet reinigen, gebruikt u een met zuiver water bevochtigde zachte doek. Reinigingsmiddel zou de waterdichte coating kunnen verwijderen.

Ja, voor bestellingen in de Original Knirps webshop voeren wij reparaties uit aan paraplu's. Neem contact met ons op of stuur ons een e-mail (modeltype: bv. Knirps X1; met een foto van het defect, evenals de handgreep van de paraplu) met uw verzoek, of neem contact op met uw gespecialiseerde dealer.

Ook buiten de garantieperiode kunt u bij onze dealerwerkplaatsen terecht om uw Knirps paraplu te laten repareren:

Schirm Depot Dieter Burkhard
Hortensienweg 6

D-33330 Gütersloh
Tel.: +49(0)5241 / 36938

Der Schirmmacher Rolf Lippke
Kieler Str. 6

D-12163 Berlin Steglitz
Tel.: +49(0)30 / 7916624

Saß Schirmboutique
Birkenstraße 77

D-40233 Düsseldorf
Tel.: +49(0)211 / 675250

Schirm-Reparatur-Service C.Böhme
Neuhofer Str. 24

D-95473 Creußen
Tel.: +49(0)9270 / 9633

Hoewel we er alles aan doen om zeer betrouwbare paraplu's te produceren door het gebruik van robuuste materialen van hoge kwaliteit, is schade veroorzaakt door slijtage of sterke wind niet inbegrepen in onze garantie. In het geval van parasols raden we aan om deze te sluiten in geval van wind, regen of sneeuw, het scherm van de parasol met het klittenband vast te maken en een beschermhoes te gebruiken. Met behulp van het minimale gewicht van de sokkel zijn de parasols van Knirps probleemloos bestand tegen een windsnelheid van maximaal 25 km/u (gelijk aan een matige bries = circa windkracht 4).

Houd er rekening mee dat u alleen garantieclaims kunt indienen bij de verkoper (handelaar) van wie u het artikel hebt gekocht. 

De meeste van onze paraplu's zijn ontworpen om het 'omslaan' te weerstaan (wanneer de paraplu als het ware binnenstebuiten omklapt).

U kunt de paraplu voorzichtig naar zijn oorspronkelijke vorm terugbrengen door de paraplu op de gebruikelijke manier te sluiten. Dit dient als een soort veiligheidsmechanisme en voorkomt dat de spanners breken als gevolg van een sterke belasting.

Alle Knirps-paraplu's zijn van hoge kwaliteit en technologisch hoogwaardig om het risico op schade veroorzaakt door de wind te minimaliseren. Om dat te realiseren, zijn onze parapluframes voorzien van extra flexibiliteit dankzij het gebruik van glasvezel of componenten van carbon. Dat vermindert op zijn beurt de belasting op de baleinen.

Om de stabiliteit van onze paraplu's te verzekeren, worden ze regelmatig in de windtunnel getest.
U bent van harte welkom om de hier te bekijken.