Landen voor verzending en levering

In de Knirps online shop kunnen verschillende verzendkosten van toepassing zijn voor de verzending van artikelen. De exacte kosten worden als apart item weergegeven in het winkelmandje of in het overzicht van je bestelling voordat je het aankoopproces afrondt.

1. Verzendkosten

1.1. Pakketdienst

Vanaf een bestelwaarde van € 29 (bruto, incl. belastingen) berekenen we geen vast tarief voor verzending binnen Duitsland en naar Oostenrijk voor goederen die per pakketdienst kunnen worden verzonden (onder 35 kg). De levering vindt plaats per pakketdienst (DPD in Oostenrijk of GLS in Duitsland). LET OP: Levering aan een Packstation is NIET mogelijk voor tuinartikelen.

Als je meer dan één artikel bestelt en deze worden per pakketdienst verzonden, kan het zijn dat je bestelling in meerdere pakketten op verschillende tijdstippen wordt verzonden, zodat de bestelling zo snel mogelijk kan worden geleverd. Je ontvangt de resterende artikelen echter altijd binnen enkele dagen.

Voor bezorging in de volgende landen berekenen we een vast bezorgtarief van €9,90. De bezorging in deze landen is ook gratis voor bestellingen met een winkelwagenwaarde van €69,00 of meer:

 


België

Denemarken
Finland
Finland Frankrijk
Italië (behalve Livigno)
Kroatië
Luxemburg
Nederland
Polen
Portugal (excl. Madeira en Azoren)
Zweden
Slovenië
Spanje (excl. Balearen)
Hongarije

1.2. Expeditie - Voor alle items van meer dan 35 kg

(bijv. paraplubakken en vrijdragende paraplu's)

Expeditie-leveringen worden alleen aangeboden naar de volgende landen:

 

  • Duitsland (met uitzondering van de Noordzee- en Oostzee-eilanden)
    Oostenrijk
    België
    Nederland
    Luxemburg
    Italië
    Frankrijk

De minimale bestelwaarde voor gratis verzending naar Duitsland, Oostenrijk, België, Nederland of Luxemburg (voor alle artikelen die meer dan 35 kg wegen of als het een zweefparasol is) is € 289,00. De verzendkosten voor levering door een expediteur bedragen € 49,90.

Der Mindestbestellwert für eine versandkostenfreie Speditionslieferung nach Italien und Frankreich (für alle Artikel ab einem Gewicht von über 35 kg oder wenn es sich um einen Ampelschirm handelt) beträgt 289,00 €. Die Versandkosten für eine Speditionslieferung betragen 69,90 €.

De respectieve artikelen worden dienovereenkomstig gelabeld op de productpagina. Voor een vlotte levering hebben we een telefoonnummer nodig waarop je overdag bereikbaar bent, zodat het verzendbedrijf de leverdatum zo goed mogelijk met je kan afstemmen (levertijden: 8:00 tot 16:00; maandag tot en met vrijdag). Controleer na ontvangst of de goederen compleet en onbeschadigd zijn en onderteken dan pas de verzenddocumenten. De vervoerder kan je precies vertellen hoeveel pakketten we hebben verzonden. Controleer het aantal!

Expeditiezendingen worden over het algemeen alleen op de stoeprand afgeleverd.

Houd er rekening mee dat de datum die tussen jou en het transportbedrijf is overeengekomen, bindend is.

LET OP: als de goederen niet op de afgesproken datum in ontvangst worden genomen en/of als daardoor een tweede levering nodig is, ontstaan er voor de klant extra kosten van € 50,-. U draagt de directe kosten van de retourzending (bijv: Weigering van acceptatie, niet leuk vinden, als de bestelling is geannuleerd en de expediteur de goederen al van ons heeft ontvangen) van het verzenden van goederen ten bedrage van €39,90. Zorg ervoor dat u de goederen opnieuw verpakt zodat ze geschikt zijn voor transport (in een doos, op een pallet), anders kan het transportbedrijf de artikelen niet vervoeren.

 

2. algemene informatie over verzending

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

De meeste van onze artikelen zijn voorraadartikelen. Deze worden dienovereenkomstig verpakt of in een kartonnen doos naar je verzonden. Informatie over algemene levertijden is te vinden op de desbetreffende productpagina en in het winkelmandje.

Als uw product, tegen de verwachting in, niet besteld kan worden, wordt dit aangegeven en kunt u hiervan per e-mail op de hoogte worden gesteld. Bij levering van parasols en parasolvoeten met een gewicht van meer dan 35 kg wordt u door de transporteur gebeld om zo snel mogelijk een leverdatum af te spreken. Deze afspraak is bindend!

 


Kan ik ook een ander afleveradres opgeven voor mijn bestelling?

We sturen je goederen ook graag naar een ander afleveradres. Je kunt je nieuwe dopplerparasol bijvoorbeeld direct op kantoor laten bezorgen of er iemand mee verrassen. Geef bij het plaatsen van uw bestelling het adres op waar u uw pakket wilt laten afleveren.

 

 

Hoe kan ik de levering van mijn pakket volgen?

Afhankelijk van de aanbieder van de verzendservice kun je de bezorging van je pakket volgen met een trackingnummer. Dit wordt automatisch per e-mail naar je verzonden als je toestemming hebt gegeven om je e-mailadres door te geven aan de verzenddienstverlener. (Links naar de verzendserviceproviders vind je hierboven) Natuurlijk kunnen we je op verzoek ook informeren over de status van je levering. Geef ons je bestelnummer en je achternaam door.

 


Hoe vaak wordt er geprobeerd mijn pakket af te leveren?

Afhankelijk van het land of de dienstverlener waar je bestelling naartoe wordt gestuurd, wordt er meestal maar één bezorgpoging gedaan. Als de chauffeur je niet kan vinden, zal hij proberen het pakket op een andere locatie af te leveren (bijvoorbeeld bij een buurman), waarna het pakket voor je wordt achtergelaten bij de dichtstbijzijnde Parcelshop. Je ontvangt hiervan bericht en hebt 5-7 dagen de tijd om het pakket zelf op te halen. Als je geen bericht ontvangt, neem dan rechtstreeks contact met ons op en we laten je weten wat de status van je pakket is.

 

Hoe retourneer ik mijn levering of een deel ervan?

Bevalt je parasol toch niet, of wil je slechts een deel van de geleverde goederen retourneren - neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op, zodat we je het gratis retourlabel voor de pakketdienst kunnen toesturen als dit ontbreekt. Zodra de retourafdeling ons op de hoogte heeft gesteld van de geretourneerde goederen, worden reeds gedane betalingen onmiddellijk terugbetaald. Je bent verantwoordelijk voor de directe kosten van de retourzending (bijv. weigering van acceptatie van de goederen Weigering van acceptatie, niet bevallen, als de bestelling is geannuleerd en de expediteur de goederen al van ons heeft ontvangen) van het verzenden van goederen ten bedrage van € 45,00. Zorg ervoor dat je de goederen opnieuw verpakt zodat ze geschikt zijn voor transport (in een kartonnen doos, op een pallet), anders kan het transportbedrijf de goederen niet meenemen. Houd er rekening mee dat het ALTIJD noodzakelijk is om een telefoonnummer op te geven voor verzending met een expediteur, omdat de expediteur vooraf contact met je opneemt voor de levering.