Landen waaraan wordt geleverd
Leverancierslanden
- Duitsland
- Oostenrijk
- België
- Denemarken
- Spanje (excl. Balearen)
- Finland
- Frankrijk
- Kroatië
- Hongarije
- Italië (excl. Livigno)
- Luxemburg
- Nederland
- Polen
- Portugal (excl. Madeira en Azoren)
- Zweden
- Slovenië
Informatie over de respectieve leveringsvoorwaarden vindt u in de volgende rubriek onder "Wat kost het verzenden?"
Verzendkosten voor pakketzendingen
Wij bieden levering per pakketdienst tot een gewicht van 35 kg.
Verzending via pakketdienst is gratis binnen Duitsland en Oostenrijk vanaf een goederenwaarde van € 29. Daaronder worden verzendkosten van € 5,90 in rekening gebracht. Verzending naar alle andere landen* is gratis vanaf een winkelwagenwaarde van 69,00 €. Daaronder worden verzendkosten van € 9,90 in rekening gebracht.
* Informatie over de leveringslanden vindt u in de eerste rubriek onder "In welke landen kunnen wij uw bestelling leveren?".
Als u meer dan één artikel bestelt en deze per pakketdienst worden verzonden, kan uw bestelling in meerdere pakketten op verschillende tijdstippen worden verzonden zodat de bestelling zo snel mogelijk kan worden geleverd. De resterende artikelen ontvangt u echter altijd in de loop van de volgende dagen.
Verzendingskosten voor expediteur voor verkeerslichtparaplu's en artikelen boven een gewicht van 35 kg.
- Verzending per expediteur is gratis naar Duitsland, Oostenrijk, België, Nederland en Luxemburg vanaf een winkelwagenwaarde van € 289. Voor bestellingen onder deze waarde worden verzendkosten van € 49,90 in rekening gebracht voor de doorzending.
- De verzending van parasols (per pakketdienst/expediteur) naar Italië en Frankrijk is gratis vanaf een boodschappenmandwaarde van € 289. Voor bestellingen onder deze waarde worden verzendkosten van € 69,90 in rekening gebracht voor de bezorging.
Wij bieden GEEN doorzending naar alle andere landen die hierboven niet zijn vermeld.
In geval van levering door een expediteur verzoeken wij u vriendelijk uw telefoonnummer (waarop u overdag bereikbaar bent) in het bestelproces te vermelden, zodat een probleemloze levering (kennisgeving door expediteur / vrachtwagen) kan worden gegarandeerd.
BELANGRIJK: Leveringen door een expediteur / vrachtwagen gebeuren ALLEEN tot aan de stoeprand!
De tussen u en de expediteur overeengekomen datum is bindend. OPGELET - indien de goederen niet aanvaard worden op de overeengekomen datum en/of hierdoor een tweede levering noodzakelijk is, zijn er extra kosten van € 50.
Bevalt uw paraplu/parasol toch niet, of wilt u slechts een deel van de geleverde goederen retourneren - geen probleem, Knirps garandeert u een onbeperkt herroepingsrecht tot 30 dagen na ontvangst van de goederen.
Neem telefonisch of per e-mail contact met ons op, zodat wij u het gratis retouretiket kunnen toesturen. Meer informatie vindt u onder de Herroepingsvoorwaarden.
In het geval van het ophalen van te vervoeren goederen wordt u € 39,90 in rekening gebracht. Om ervoor te zorgen dat de vervoerder het ophalen probleemloos kan afhandelen, moeten de goederen opnieuw worden verpakt, omdat de vervoerder de artikelen anders niet kan meenemen.
Door middel van een overeenkomstige toestemming kunt u de vervoerder toestemming geven uw (verpakte) goederen mee te nemen.
Met het volgnummer dat u via een automatische e-mail hebt ontvangen, kunt u de status van uw levering traceren. Zoals gesteld wordt dit volgnummer u automatisch via de e-mail toegestuurd. (De links naar de aanbieders van verzenddiensten kunt u hierboven vinden.) Uiteraard kunnen wij u ook telefonisch over de status van uw levering informeren.
Wij sturen uw goederen ook graag naar een ander afleveradres. Zo kunt u uw nieuwe Knirps paraplu direct op uw kantoor laten bezorgen of er iemand mee verrassen. Geef gewoon het adres op waar u uw zending wenst te ontvangen wanneer u uw bestelling plaatst.
U kunt uw bestelling ook laten afleveren bij een postkantoor of pakstation in de buurt. Daarvoor moet u bij het plaatsen van uw bestelling het adres van het gewenste filiaal of pakketstation opgeven. Let op: bij DPD kunnen alleen paraplu's of kleinere goederen in een pakketwinkel worden afgeleverd.
Let op: betaling per factuur is niet mogelijk als het afleveradres afwijkt, omdat deze betalingsoptie wordt verwerkt met een externe dienstverlener die eist dat het aflever- en factuuradres (=geregistreerd adres) overeenkomen om redenen van risicobeoordeling.
Afhankelijk van welk land of met welke verzenddienst uw levering wordt verzonden, wordt meestal slechts 1 afleverpoging uitgevoerd. Als de chauffeur u niet aantreft, probeert de chauffeur een alternatief voor de levering te vinden (bijvoorbeeld: bij de buren). Als dit niet lukt, wordt het pakket voor u opgeslagen in het dichtstbijzijnde postkantoor of pakketstation. U ontvangt hierover een bericht en u hebt tussen 5 en 7 dagen de tijd om het pakket daar zelf op te halen.
Binnen Duitsland verzenden wij pakketzendingen met GLS, of met DHL:
DHL +49 (0) 228 / 433 31 12
GLS +49 (0) 6677 / 646 90-7000
Leveringen naar Oostenrijk en alle andere landen worden verzonden met de pakketdienst DPD:
(wij willen u erop wijzen dat hierdoor extra kosten kunnen ontstaan)